keskiviikko 20. huhtikuuta 2011

ciao




Nyt tulee vähän vähemmän kuvia kun ei oikein suostu netti toimimaan kovin nopeaa :S Nyt on kotiuduttu tänne melko hyvin ja töitäkin tehty melko ahkeraan,unohtamatta baareilua! Ite oon ravintolan puolella ja kaverini Laura huonesiivouksessa. Itse haluisin tutustua myös housekeeping puoleen,varmaan ens viikon oon vielä ravintolassa ja sitten vaihto :) Jos onnistuu siis! Suomessa kun oon ollut harjottelussa niin oon tehnyt huonesiivousta ja sitten kesällä olin töissä ihan kerroshoitajana. Täälä briteissä kaikki on tosi kohteliaita ja ei tosiaankaan voi korostaa "please" sanan merkitystä! Itsellä vielä vähän opettelemista noiden kohteliaisuus fraasien käytössä ja noissa eri aksenteissa ,mutta vielä tähän mennessä ei oo tullut mitään kovin kauheeta kielimuuria. Ruotsiakin täälä puhuin ravintolaan tulleiden ruotsalaisten asiakkaiden kanssa ja tuntu jotenkin kotosalta,on kyllä niin tärkeää osata kieliä! Täälä on hirmuisesti töissä eri kansallisuuksia ja se on kyllä ihan mahtavaa ja kaikki tulee hyvin toimeen,sekä aina voi kysyä ihan mitä vaan! On niin italialaisia mummoja ,turkkilainen esimies kuin ranskalainen tosi söppänä jätkäkin. Jonakin päivänä vielä tuun britteihin ihan kunnolla töihin ja saan sitä palkkaa,vaikkakin inpalvelualoilla täälä on tosi huonot palkat. Ravintolassa on eräs tyttö Laura niin kysyin paljonko hän saa palkkaa kun on vielä 17 -vuotias, niin hän sanoin että noin 4 puntaa tunnilta ja se on kyllä tosi vähän!! En viiti valittaa mun Suomen palkoista enää niin paljoa,vaikka onhan hintataso Suomessa vähän kalliimpi kuin täälä.

Näin off topicina vaan sanon että tuntuupa oudolta taas kirjoittaa! Kun silloin joskus 2007 aloitin bloggaamisen ja vaikka taukoja on ollut niin aina on ollut pakko palata,mielestäni kirjoituskin paranee tässä vaikka vihaankin äidinkieltä koulussa.

Nyt meen surffaileen vähän muille sivustoille ja odottelen josko kaverini pian tulisivat baareilemasta,itsehän en voinut lähteä kun olin töissä johonkin 11 asti ja olisi pitänyt vähä laittautua yms..

1 kommentti:

The Cat Hag kirjoitti...

4 pounds an hour is pretty low for a developed country, but I know of a lot of countries with no minimum wage laws pay waitress far less. :(


xoxo,
Addie
The Cat Hag